ANUNTURI
01.09.2011 - Info Pilonul II
PROSPECTUL SIMPLIFICAT AL SCHEMEI DE PENSII A FONDULUI DE PENSII
ADMINISTRAT PRIVAT EUREKO
Autorizare prospect: Decizia C.S.S.P.P. nr. 54 din data de 01/08/2007;
Ultima autorizare de modificare: Aviz nr. 69 din data de 24.08.2011
Denumire Fond:
FOND DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT EUREKO
Autorizare Fond de pensii administrat privat EUREKO: Decizia C.S.S.P.P. nr. 105 din data de 28.08.2007
Cod de înscriere în Registrul C.S.S.P.P.: FP2-106
Denumire adminstrator:
S.C. EUREKO SOCIETATE DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII PRIVATE S.A.
Autorizare administrator: Decizia C.S.S.P.P. nr. 53 din data de 01/08/2007;
Gradul de risc al fondului:
MEDIU
I. PROSPECTUL SIMPLIFICAT AL SCHEMEI DE PENSII A FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT EUREKO
1. Fond de Pensii Administrat Privat Eureko, („Fondul”), entitate fr personalitate juridic, înfiinat în baza Legii 411/2004 i a
prevederilor Codului Civil referitoare la contractul de societate civil, prin contractul de societate civil nr. 1414 din data de 21.08.2007,
înregistrat sub codul FP2-106 în Registrul CSSPP al fondurilor de pensii administrate privat, autorizat prin Decizia C.S.S.P.P. nr. 105 din
data de 28.08.2007.
2. S.C. EUREKO – SOCIETATE DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII PRIVATE S.A., („Administratorul”), o societate cu
sediul social în Bucureti, Bdul Decebal, nr. 25-29, etaj 4-spaiul A, etaj 5-spaiul B, cldirea Olympia Tower, sector 3, înregistrat la
Registrul Comerului sub nr. J40/12218/2007, CUI 21994409, înregistrat în Registrul C.S.S.P.P. sub nr. SAP-RO-22006846 din data de
01/08/2007, autorizat ca administrator al unui fond de pensii administrat privat prin Decizia C.S.S.P.P. nr. 53 din data de 01/08/2007;
telefon Contact Center 021/96700; telefon fix: 021.317.20.86; fax: 021.317.20.98, pagin de internet: www.eureko.ro; e-mail:
pensii@eureko.ro.
3. S.C. BANCPOST S.A., (“Depozitarul”) societate autorizat de Comisie în calitate de depozitar pentru fondurile de pensii sub nr. DEPRO-416795 din data de 27.06.2007.
4. S.C. KPMG Audit S.R.L., („Auditorul”) societate autorizat de Comisie în calitate de auditor pentru fondurile de pensii private sub nr. 5
din data de 17.04.2007.
5. Fondul are un grad de risc: MEDIU.
6. Prospectul Schemei de Pensii private a fost autorizat prin Decizia C.S.S.P.P. nr. 54 din data de 01/08/2007, ultima modificare fiind
realizat prin avizul nr. 69 din data de 24.08.2011 emis de C.S.S.P.P..
7. Autoritatea competent în domeniul reglementrii i supravegherii sistemului de pensii private din România este Comisia de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private („C.S.S.P.P.” sau „Comisia”), autoritatea administrativ autonom, de specialitate,
independent, autofinanat, cu personalitate juridic, a crei autoritate se exercit pe întreg teritoriul României i care funcioneaz în
conformitate cu prevederile Ordonanei de Urgen a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinarea, organizarea i funcionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobat cu modificri prin Legea nr. 313/2005, cu modificrile si completrile ulterioare
8. Definiii:
ACT INDIVIDUAL DE ADERARE înseamn contractul scris încheiat între Participant i Administrator, care conine acordul Participantului de a fi
parte la Contractul de Societate Civil i la prospectul Schemei de Pensii, precum i faptul c a acceptat coninutul acestora;
ACTIV PERSONAL înseamn suma acumulat în contul unui Participant, egal cu numrul de Uniti de Fond deinute de acesta, înmulite
cu valoarea la zi a unei Uniti de Fond;
ACTIVELE FONDULUI înseamn Instrumentele Financiare, inclusiv Instrumentele Financiare derivate, precum i numerar, rezultate ca
urmare a investirii Activelor Personale ale Participanilor;
ACTIV NET TOTAL al Fondului de pensii administrat privat la o anumit dat reprezint valoarea care se obine prin deducerea valorii
obligaiilor Fondului din valoarea activelor acestuia la respectiva dat;
BENEFICIAR înseamn motenitorul Participantului, definit conform prevederilor legislaiei civile;
CNPP înseamn Casa Naional de Pensii Publice
CONTRIBUIA înseamn suma pltit în numele Participantului la un fond de pensii administrat privat;
CONTRACT DE SOCIETATE CIVIL înseamn contractul de societate civil prin care se constituie “Fondul de Pensii Administrat Privat
Eureko”;
DECLARAIA PRIVIND POLITICA DE INVESTIII înseamn documentul aprobat de Administrator în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
ce conine strategia de investitie a Activelor Fondului, metodele de evaluare a riscurilor investiionale, procedurile de management al
riscurilor, metoda de revizuire a principiilor de investiie, persoanele responsabile de luarea deciziilor i realizarea investiiilor, precum i
procedurile pentru luarea deciziilor;
DEDUCERILE LEGALE înseamn comisioanele, taxele, penalitile aplicate, dup caz, Contribuiilor brute ale Participantului, Activului
Personal al Participantului sau Activului Fondului;INSTRUMENTE FINANCIARE înseamn: (a) valori mobiliare, (b) titluri de participare la organismele de plasament colectiv, (c) instrumente ale
pieei monetare, inclusiv titluri de stat cu scaden mai mic de un an i certificate de depozit, (d) contracte futures financiare, inclusiv
contracte similare cu decontare final în fonduri, (e) contracte forward pe rata dobânzii, (f) swap-uri pe rata dobânzii, pe curs de schimb i
pe aciuni, (g) opiuni pe orice instrument financiar prevzut la lit. a) – d), inclusiv contracte similare cu decontare final în fonduri; aceast
categorie include i opiuni pe curs de schimb i pe rata dobânzii, (h) orice alt instrument admis la tranzacionare pe o pia reglementat
într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparinând Spaiului Economic European sau pentru care s-a fcut o cerere de admitere la
tranzacionare pe o astfel de pia;
INSTRUMENTE FINANCIARE DERIVATE înseamn instrumentele definite la pct 22 lit. d) i g) din legea 411/2004, combinaii ale acestora,
precum i alte instrumente calificate astfel, potrivit legii, prin reglementri ale Comisiei Naionale de Valori Mobiliare;
INSTRUMENTE CU RISC SCZUT înseamn Instrumente Financiare cu venit fix, respectiv: titluri de stat, obligaiuni emise de organisme strine
neguvernamentale, obligaiuni municipale având garania integral i explicit a statului, obligaiuni corporatiste având garania integral i
explicit a statului;
LEGEA 411/2004 SAU LEGEA înseamn legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificrile i completrile
ulterioare;
PARTICIPANT înseamn persoana în numele creia s-au pltit contribuii la Fond i care are în viitor dreptul la o pensie privat;
PENSIE PRIVAT reprezint suma pltit periodic Participantului sau Beneficiarului, în mod suplimentar i distinct de cea furnizat de
sistemul public;
PIA REGLEMENTAT sistem pentru tranzacionarea Instrumentelor Financiare, autorizat ca atare de ctre instituia de supraveghere a
pieei de capital din ara de origine în care funcioneaz aceasta;
PRIVATE EQUITY înseamn aciuni la companii private care nu sunt listate pe Piee Reglementate;
PROSPECT reprezint documentul care cuprinde termenii contractului de administrare i ai schemei de pensii administrat privat – prezentul
Prospect cuprinde termenii contractului de administrare i ai Schemei de Pensii a Fondului de Pensii Administrat Privat Eureko, fiind
format din 2 prti: prospectul simplificat si prospectul detaliat; orice referire la prospect în cuprinsul prezentului document va face referire la
prospect în integralitatea lui;
SCHEMA DE PENSII reprezint sistemul de termene, condiii i reguli pe baza crora Administratorul colecteaz i investete Activele
Fondului de pensii administrat privat, în scopul dobândirii de ctre Participani a unei Pensii Private - în prezentul Prospect, prin Schem
de Pensii se va înelege schema de pensii a Fondului de Pensii Administrat Privat Eureko;
VALOAREA UNITAII DE FOND reprezint raportul dintre Valoarea Activului Net al Fondului i valoarea la o anumit dat i numrul total de
uniti ale Fondului la aceeai dat;
9. Urmtoarele persoane sunt eligibile pentru a deveni Participani la Fond, cu respectarea prevederilor din Legea 411/2004 privind
fondurile de pensii administrate privat, republicat, cu modificrile i completrile ulterioare, precum i a normelor emise de Comisie:
a) persoanele în vârst de pân la 35 (treizeciicinci) de ani – vârst împlinit pân la data prevzut de Lege i normele Comisiei, care
sunt asigurate potrivit prevederilor articolului 6 aliniatul (1) din Legea numrul 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu
modificrile i completrile ulterioare, i care contribuie la sistemul public de pensii. Aceste persoane trebuie sa adere la un fond de pensii
administrat privat;
b) persoanele, altele decât cele prevzute la litera (a), în vârst de pân la 45 (patruzeciicinci) de ani – vârst împlinit pân la data
prevzut de Lege i normele Comisiei, care sunt deja asigurate i contribuie la sistemul public de pensii. Aceste persoane pot adera la un
fond de pensii administrat privat.
10. Persoana eligibil dobândete calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat prin îndeplinirea cumulativ a urmtoarelor
condiii: (i) a aderat la un fond de pensii administrat privat prin semnarea unui act individual de aderare sau prin repartizarea aleatorie de
ctre CNPP la un fond de pensii administrat privat; (ii) CNPP a validat actul individual de aderare, semnat sau alocat.
11. Aderarea la un fond de pensii este o opiune individual, oferirea oricrui fel de beneficiu colateral fiind interzis.
12. Administratorul nu poate refuza semnarea Actului Individual de Aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la Fondul de
Pensii.
13. Toi participanii la un fond de pensii au aceleai drepturi i obligaii i li se aplic un tratament nediscriminatoriu.
14. Participanii la Fond au urmtoarele drepturi: dreptul la o Pensie Privat sau la plata Activului Personal net la data îndeplinirii condiiilor
de pensionare pentru limit de vârst în sistemul public, dreptul de proprietate asupra Activului Personal, dreptul de a fi informat conform
prevederilor legale, dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat, orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii,
ale normelor emise de Comisie i ale prezentului Prospect.
15. Participanii la fond au urmtoarele obligaii principale: (i) s comunice Administratorului i angajatorului orice modificare a datelor sale
personale i s transmit documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora; (ii) s depun la
sediul Administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privat; (iii) orice alte obligaii rezultate din
prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie i ale Prospectului;
16. Obiectivul investiional al Fondului este obinerea celei mai ridicate performane investiionale compatibil cu gradul de risc al Fondului
i practicile prudeniale. Activele vor fi diversificate în mod corespunztor, astfel încât s se evite dependena excesiv de un anumit activ
sau emitent.
17. Obiectivele i strategia de investiii pentru Fond suntconcepute pe termen lung. Pe perioade limitate este posibil s apar abateri în
ceea ce privete alocarea int pe clase de active sau randamentul Fondului.
18. Investiiile sunt realizate numai în interesul Participanilor i Beneficiarilor Fondului, într-un mod care s asigure securitatea, calitatea,
lichiditatea i profitabilitatea lor, iar cele deinute pentru acoperirea provizioanelor tehnice se investesc, de asemenea, într-un mod adecvat
naturii i duratei drepturilor cuvenite Participanilor.
19. Investiiile vor fi realizate atât pe piaa primar, cât i pe pieele secundare reglementate, inclusiv piaa secundar bancar, conform
legislaiei în vigoare.20. Structura portofoliului de investiii:
Nr. Categorii active Limite
alocare
1 Instrumente ale pieei monetare, cu respectarea urmtoarelor sublimite:
(i) conturi in lei sau valute liber convertibile, la bnci autorizate s funcioneze pe teritoriul
României, Uniunii Europene sau spaiului Economic european
(ii) depozite in lei sau valut liber convertibil, la bnci autorizate s funcioneze pe teritoriul
României, Uniunii Europene sau Spaiului Economic European, pentru o perioad de pân la
180 zile calendaristice
(iii) depozite in lei sau valut liber convertibil, la bnci autorizate s funcioneze pe teritoriul
României, Uniunii Europene sau Spaiului Economic European, pentru o perioad mai mare de
180 zile calendaristice
0% - 20%
0% - 5%
0% - 20%
0% - 20%
2 Titluri de Stat din România, state membre ale Uniunii Europene ori aparinând Spaiului
Economic European, cu respectarea urmtoarelor sublimite:
(i) titluri de stat, cu scaden mai mic de 1 an
(ii) titluri de stat, cu scaden mai mare de 1 an
37% - 70%
0% - 50%
0% - 70%
3 Obligaiuni i alte valori mobiliare emise de autoritile administraiei publice locale din
România sau din statele membre ale Uniunii Europene sau aparinând Spaiului Economic
European
0% - 15%
4 Valori mobiliare tranzacionate pe piee reglementate din România, state membre ale
Uniunii Europene sau aparinând Spaiului Economic European, cu respectarea urmtoarelor
sublimite:
1 Aciuni tranzacionate pe piee reglementate din România
2 Aciuni tranzacionate pe piee reglementate din state membre ale Uniunii Europene
sau aparinând Spaiului Economic European, altele decat România
3 Obligaiuni corporatiste ale emitenilor din România
4. Obligaiuni corporatiste ale emitenilor din state membre ale Uniunii Europene sau
aparinând Spaiului Economic European, altele decat România care au primit din
partea ageniilor de rating internaionale calificativul „investment grade”
0% - 50%
0% - 35%
0% - 35%
0% - 30%
0%-30%
5 Titluri de Stat si alte valori mobiliare emise de state tere, indiferent de termenul pân la
maturitate, cu respectarea urmtoarelor sublimite:
(i) Titluri de stat din SUA, Canada, Japonia
(ii) Titluri de stat din alte state tere, care au primit din partea ageniilor de rating internaionale
calificativul „investment grade”
0% - 15%
0% - 15%
0% - 5%
6 Obligaiuni i alte valori mobiliare emise de autoritile administraiei publice locale din
state tere, cu respectarea urmtoarelor sublimite:
1 Obligaiuni i alte valori mobiliare emise de autoriti ale administraiei publice locale
din SUA, Canada, Japonia
2 Obligaiuni i alte valori mobiliare emise de autoriti ale administraiei publice locale
din state tere, care au primit din partea ageniilor de rating internaionale calificativul
„investment grade”
0% - 10%
0% - 10%
0% - 5%
7 Obligaiuni i alte valori mobiliare emise de organisme strine neguvernamentale,
tranzacionate pe piee reglementate i care au primit din partea ageniilor de rating
internaionale calificativul „investment grade”
0% - 5%
8 Titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din
România sau din alte ri
0% - 5%
9 Private equity la companii din România, state membre ale Uniunii Europene sau aparinând
Spaiului Economic European
0% - 2%
10 Obligaiuni emise de ctre Banca Mondial, Banca European pentru Reconstrucie i
Dezvoltare, Banca European de Investiii, tranzacionate pe piee reglementate, care au
primit din partea agentiilor de rating internaionale calificativul „investment grade”
0% - 15%
11 Mrfuri i derivate pe mrfuri precum: iei si derivai ai acestuia, bumbac, cafea, grâu, cupru,
aluminiu, zinc, metale preioase, tranzacionate pe burse reglementate i specializate din
Uniunea Europeana si SUA
0% - 3%
21. Participarea la Fond comport atât avantaje care îi sunt specifice, cât i riscul nerealizrii obiectivelor investiionale, inclusiv al unor
pierderi pentru Participant, veniturile obinute din investiii fiind proporionale cu riscul.
22. Administratorul definete riscul ca fiind probabilitatea înregistrrii de pierderi pentru orice orizont de timp sau probabilitatea
neîndeplinirii obiectivelor stabilite în Declaraia privind Politica de Investiii. Clasele de riscuri sunt: Riscul sistemic, riscul de ar, riscul de
pia, riscul de rat a dobânzii, riscul inflaionist, riscul de curs valutar, riscul legislativ, riscul de credit, riscul de lichiditate, riscul de
plasament i riscul nesistemic.
23. Administratorul poate investi Activele Fondului pe pieele din România, din Uniunea Europeana, din Spaiul Economic European sau
pe pieele din state tere, cu respectarea legislaiei in vigoare.
24. Performanele anterioare nu reprezint o garanie a realizrilor viitoare.
25. Suma total cuvenit pentru Pensia Privat nu poate fi mai mic decât valoarea contribuiilor pltite diminuate cu penalitile de
transfer i comisioanele legale.
26. Autorizarea de ctre Comisie a prospectului Schemei de Pensii private nu reprezint o garanie pentru realizarea obiectivelor
investiionale ale Fondului de Pensii.27. Investiiile Activelor Fondului i rezultatele acestor investiii sunt scutite de impozit pân la plata drepturilor cuvenite Participanilor sau
Beneficiarilor, dup caz.
28. Administratorul va calcula Valoarea Activului net al Fondului i valoarea Unitii de Fond în conformitate cu reglementrile Comisiei.
Valoarea unitar a Activului net se calculeaz i se raporteaz în fiecare zi lucrtoare i are ca baz de calcul informaiile valabile din ziua
lucrtoare anterioar efecturii calculului.
29. Dup dobândirea calitii de Participant, acesta va putea verifica în orice moment evoluia Activului Personal net, printr-o solicitare
fcut în acest sens Administratorului.
30. Administratorul va calcula trimestrial rata de rentabilitate a Fondului în conformitate cu reglementrile Comisiei, publicând rezultatul pe
pagina sa de internet în a patra zi lucrtoare de la încheierea trimestrului.
31. Participantul este proprietarul Activului Personal din contul su. Activul Personal nu poate face obiectul unei executri silite sau al unei
tranzacii, sub sanciunea nulitii actelor respective. Activul Personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de
credite sau pentru a garanta credite, sub sanciunea nulitii.
32. Contribuiile se colecteaz pe baza codului numeric personal în conturile individuale ale Participanilor.
33. Contribuiile la Fond i transferurile de lichiditi bneti se convertesc în Uniti de Fond i diviziuni ale acestora, calculate cu 6
zecimale, în maximum dou zile lucrtoare de la încasarea acestora.
34. Resursele financiare al Fondului constau în: contribuiile nete ale Participanilor, convertite în Uniti de Fond; drepturile cuvenite în
calitate de Beneficiar i nerevendicate în termenul general de prescripie; dobânzile i penalitile de întârziere aferente contribuiilor
nevirate la termen; sumele provenite din investirea veniturilor menionate anterior.
35. Cheltuielile suportate din contribuiile i din activul personal al Participanilor: comisionul de administrare din contribuiile brute
în cuantum de 2,5% din contribuiile individuale, dedus înainte de convertirea Contribuiilor în Uniti de Fond; penalitile de transfer în
cuantum de 5% din activul participantului, tarifele pentru servicii de informare suplimentare, lla cerere, furnizate potrivit Legii.
36. Fondul va suporta urmtoarele cheltuieli : comisionul de administare în cuantum de 0,05% pe lun împrit la numrul de zile
calendaristice ale lunii, din activul Fondului i taxa de audit în cuantum de de 34.564 LEI/an plus TVA.
37. Un Participant se poate transfera la un alt fond de pensii administrat privat dac îndeplinete cumulativ urmtoarele condiii: (i) a
semnat actul individual de aderare la fondul de pensii administrat privat la care dorete s se transfere, marcând opiunea referitoare la
transfer i (ii) a notificat administratorul de la care se transfer, conform modelului prevzut în anexa nr. 1 la Norma 12/2009 privind privind
transferul participanilor între fondurile de pensii administrate privat, în termenul prevzut la art. 39 alin. (1) din Legea 411/2004.
38. În cazul în care transferul la un nou fond de pensii administrat privat se realizeaz mai devreme de 2 (doi) ani de la data aderrii la
Fond, Administratorul va percepe penaliti de transfer. Penalitatea de transfer se determin ca procent aplicat Activului Personal al
Participantului i este în cuantum de 5%.
39. Pân la intrarea în vigoare a legii speciale privind organizarea i funcionarea sistemului de plat a pensiilor reglementate i
supravegheate de Comisie, în cazul Participanilor care au îndeplinit condiiile de pensionare în sistemul public de pensii, în cazul
Participanilor pensionai pentru cazuri de invaliditate care nu mai permit reluarea activitii, precum i în cazul decesului Participantului,
Administratorul va plti Participanilor sau Beneficiarilor, dup caz, contravaloarea Activului Personal net.
40. La semnarea Actului Individual de Aderare, orice Participant este informat de un agent de marketing asupa condiiilor din Prospect,
asupra drepturilor i obligaiilor prilor implicate, asupra riscurilor financiare, tehnice i de alt natur, precum i despre natura i
distribuirea acestor riscuri.
41. Participantul are dreptul s-i fie puse la dispoziie situaiile financiare i rapoartele anuale ale Administratorului, cât i informaii
detaliate i de substan despre declaraia privind politica de investiii, riscul investiiei, gama de opiuni de investiii, dac este cazul,
portofoliul existent de investiii i informaii privind expunerea la gradul de risc i costurile legate de investiii. În cazul în care participantul
sau beneficiarul solicit, pe lâng informrile la care are dreptul, informaii suplimentare privind participarea sa la un fond de pensii,
Administratorul este obligat, contra cost, s-i ofere aceste informaii. Cuantumul tarifului pentru serviciu la cerere nu poate depi costul
efectiv al punerii la dispoziie a informaiilor.
42. Administratorul public pe pagina proprie de internet cel mai târziu la data de 31 mai a fiecrui an un raport anual de informare a
participanilor cu informaii corecte i complete despre activitatea desfurat în anul calendaristic precedent.
43. Administratorul transmite în scris, gratuit, fiecrui participant i beneficiar, la ultima adres de coresponden comunicat, pân la data
de 15 mai a fiecrui an, o scrisoare de informare cu date despre situaia activului personal al participantului la data de 31 decembrie a
anului precedent.
44. Administratorul public pe pagina proprie de internet urmtoarele informaii i rapoarte:
- anual, în termen de 5 zile lucrtoare de la transmiterea lor la Comisie, situaiile financiare anuale ale Fondului, conform reglementrilor
contabile în vigoare i situaiile financiare anuale ale Administratorului, conform reglementrilor contabile în vigoare;
- semestrial, în termen de 5 zile lucrtoare de la transmiterea lor la Comisie, (i) raportrile contabile semestriale ale Fondului, conform
reglementrilor contabile în vigoare, (ii) raportrile contabile semestriale ale Administratorului, conform reglementarilor contabile în vigoare
i (iii) structura detaliat a portofoliului de investiii, pentru fiecare instrument financiar i pentru fiecare emitent, cu date referitoare la
valoarea actualizat, în lei, i ponderea deinut în activul total al fondului de pensii la data de 31 decembrie, respectiv la data de 30 iunie.
- lunar, in termen de 10 zile lucrtoare de la expirarea lunii anterioare, urmtoarele informaii: a) numrul total de participani ai Fondului i
structura acestora pe grupe de sex i vârste, respectiv: pân la 19 ani, între 20-24 ani, între 25 - 29 ani, între 30-34 ani, între 35-39 ani,
între 40-44 ani, între 45-49 ani, între 50 - 54 ani, între 55 - 59 ani, 60 - 64 ani i peste 65 ani; b) structura portofoliului de investiii;
- sptmânal, pentru activitatea Fondului, Administratorul are obligaia de a publica pe pagina proprie de web, în fiecare zi de mari, pentru
ziua de vineri a precedentei sptmâni, urmtoarele informaii: a) valoarea activului total al Fondului; b) valoarea activului net al Fondului;
c) numrul total de Uniti de Fond ale Fondului; d) Valoarea unitar a Activului net.
45. Administratorul poate modifica Prospectul numai cu avizul Comisiei. Prospectul se republic integral, pe pagina de internet a
Administratorului, dup fiecare modificare avizat de Comisie, în termen de 5 zile lucrtoare de la comunicarea avizului de ctre Comisie.
Republicarea Prospectului se anun cel puin într-un cotidian naional, în termen de 5 zile lucrtoare de la comunicarea avizului de ctre
Comisie.
46. Prospectul schemei de pensii private se pune la dispoziia Participantului în mod gratuit la sediul Administratorului sau se consult
accesând pagina proprie de internet precizat în Prospectul simplificat.